Image Image Image Image Image

Programma

Donderdag 17 maart 2016

Anno 2016 wordt de behoefte om offline te gaan steeds groter; ruimte voor bezinning, natuur, rust, groen en tijd voor en met elkaar. Onder onze groep ondernemers hebben wij deze prachtige locaties waar de gasten perfect digitaal kunnen detoxen! Maar vertelt u dit ook online?

Er kan zoveel meer met de huidige digitale marketing. Alles is beleving en u heeft een prachtig, dynamisch bedrijf. Op uw bedrijf heeft u vaak en veel contact met uw gasten uit binnen- en buitenland. U vertelt en u luistert. Dat kan ook online.

U gelooft toch ook eerder dat een verblijf, product of activiteit voortreffelijk is als een ander erover schrijft in plaats van de ondernemer zelf? Bezienswaardigheden, belevingen en samenwerkingen die voor u een normaal gegeven zijn, zijn voor gasten iets unieks! De behoeften aan groen, natuur, ruimte, offline gaan is groter dan ooit tevoren en een grote kans voor het plattelandstoerisme.

Kortom, vindt de gast online wat u allemaal offline te bieden heeft? Wilt u graag kennis maken met de nieuwste trends en ontwikkelingen en doet u graag tips en ideeën op over blogs, vlogs en live streaming. Noteer in uw agenda donderdag 17 maart en kom naar natuurboerderij Weidevol in Zwartsluis en ga, zoals elk jaar, vol inspiratie en energie naar huis en voel…. het seizoen kan weer beginnen!

Locatie Natuurboerderij Weidevol te Zwartsluis

Uitnodiging klik hier voor de uitnodiging

Programma

 09.30 uur Ontvangst en inschrijven workshops
 10.00 uur Opening door dagvoorzitter Maaike Steltenpool
 10.05 uur Welkomstwoord Pieter van Melick, bestuurder LTO Multifunctionele Landbouw
 10.10 uur WeidevolPresentatie Natuurboerderij Weidevol door Hermen en Leanne Spans
 10.30 uur Keynote speaker: Gabriella Esselbrugge  

Gabriella EsselbruggeGiethoorn, creativiteit, internationalisering, water, nieuwe media, ambacht, natuur, innovatie, hospitality en ondernemersgeest; dat is de ondernemersmix van Gabriella Esselbrugge.Gabriella is eigenaar van hotel de Dames van de Jonge in Giethoorn.Opvallend is de wijze waarop Gabriella is ingesprongen op onder andere de Chinese markt. Gabriella neemt ons mee in het hoe en waarom ze welke communicatie gebruikt om de internationale gast on- en offline te verleiden.Laat u inspireren en stel vooral uw vragen.

 12.00 uur Heerlijke Hollandse lunch en met elkaar in gesprek 
 Workshops 13.15 uur – 14.00 uur en van 14.15 uur – 15.00 uur
Workshop I: Bloggen? Leer het binnen een uur!  

BPim de Rooijloggen is de meest effectieve marketing voor de ondernemer, aldus Pim de Rooij en Genius Whale. Met deze workshop ga je naar huis met een compleet plan voor het maken van je eigen blog!

Workshop II: De ideale boerderijwinkel 

Een prMarcel en Olafofessionele winkel vraagt om een uitgekiende inrichting, goede presentatie, een visie op uw producten en uitstraling. Hoe kan het nog beter? Resultaten uit het onderzoek onder boerderijwinkels door Marcel Vijn (WUR). En beoordeling door middel van een Quick Scan van uw boerderijkwinkel waarbij Olaf Heinen u tips geeft hoe u uw winkel snel en efficiënt kunt verbeteren. Van formule tot inrichting.

Olaf Heinen is ontwikkelaar van retail- en horecaformules en eigenaar pilotstore Le Perron in Zwolle.

Workshop III: Resonantie tussen de Ondernemer & Onderneming

vekabo sprekersMaarten van Woerden en Theo Koolen van VEKABO nemen u mee in deze workshop mee op zoek naar welke onderneming bij u past. Wie bent u als ondernemer? Wat past bij u en uw bedrijf? Hoe zichtbaar bent u? Hoe kunt u de gast binden en wat doet de gast terug komen? Tijdens de workshop spiegelen we en gaan we ook in gesprek met een recreatie ondernemer Thieu Simons over zijn concept en visie en het geheim achter zijn formule.

 
Workshop IV: Van boerenbont tot groene Thee 

Schoutsen-Maureen-van-300x300Waar liggen uw kansen? Maureen Schoutsen (WageningenUR) heeft onderzoek gedaan naar de kansen in het plattelandstoerisme. Welke nieuwe doelgroepen zijn interessant? Hoe vind de gast u via internet? En hoe zit het met de Chinese markt? Nieuwe ontwikkelingen in plattelandstoerisme. Zorg dat u vooraan staat. Aan de hand van een checklist kijkt zij met u mee of u klaar bent voor de toekomst.

 15.00 uur Koffie/thee pauze
 15.15 uur In gesprek met…

Marketingorganisaties Vekabo, de Groene Koepel en Streekweb

 15.45 uur Afsluiting en afspraken voor de toekomst door dagvoorzitter
Borrel
 17.00 uur Einde Netwerkdag Plattelandstoerisme 2016

Kosten: € 49,50 (excl. BTW) per persoon, inclusief lunch en borrel. U zich hier aanmelden.